iki akarsuyun kalbi ...




bırak
bırak bu kez de sevmeyelim
hiç kırmadan bağışlayalım biz bir birimizi
hiç incitmeden yalnızlığın masumiyetini
bakışlarımızda solsun her neyseliğimiz
zaten hiç karışmamış iki akarsuyun kalbi
zaten karışamamış akarsuların kalbi
kaç kere
kaç kere
kaç kere kurur ki ?

bırak
bırak bu kez de sevmeyelim
hem nedir ki sevmek
hepimiz biraz sevmedik mi ?
anımsa üst üste bin kez
hatırla kim bilir kaç yıl
yalan mı her gece
her gün
“seni seviyorum” dedik
dedik de
sonra bir kez
sonra bir gün
sonra tek kelime
“bitti”
denince

bitmedik mi ?

*
bırak bu kez de sevmeyelim
nar çiçeği ve papatyalar kalsın hep içimizde fidan
aşk, kalbimizde tohum
öğütmesin hayallerimizi değirmeni güzün
varsın orada bir pencere önü hiç uçuşup durmasın senin yüreğine eylül
yeter burada hiç ıslanmasın hıçkırığım benim uzaklara dalgın
boş ver durmasın defterinde
durmasın ah !
bu acemi şiir bir ömür
cüzdanımda olmasın saçlarından bir tutam
her teli en kıymetli servetim …

bırak,
bırak bu kez de sevmeyelim
ne çıkar eksik kalsın iz bırakan cümleleri öykümüzün
ne fark eder adımların büyüklüğü,
hiç kapanmayacak kadar çoksa inadı aramızdaki mesafelerin
sonra hep dar gelecekse içimize evlerimizin bütün odaları
sonra bitecekse adımlarımıza, unutmayı öğütleyen kentlerin bütün sokakları
sonra bütün yakın tarihi yine inkar edilecekse yüreklerimizin
vazgeçelim,
vazgeçelim en güzeli
ben hiç yazmamış olayım daha yarısında cümleleri titreyen o mektupları
sen hiç okumamış ol
sen hiç üzülmemiş
sen ağlamamış
“maviye boyadım kaldırım taşlarını
masmaviye
şimdi ne zaman yağmur yağsa
kapımın önünde deniz, biriken yağmur suları …”

bırak,
bırak bu kez de sevmeyelim
sönsün ne var
sönsün gözlerimizde kucak dolusu delirmiş heveslerimiz
ama asla vermeyelim birbirimize fotoğraf
sonra her bakışta özlemekten yanmasın kirpiklerimiz
ve beklemeyelim beyhude yere
beklemeyelim sakın
beklemeyelim hiç
hani her şehirde bir istasyon
hani her istasyonda bir tren
hani o trende birisi
birisinin içinde diğeri
diyelim ki hiç olmamış
sayalım ki hiç gelmemiş
zaten o trenden hiç kimseler inmemiş
sevmemiş hiç
sevmemiş
bu kez üzülmeyelim …

*
bırak
bırak bu kez de sevmeyelim
hiç kırmadan bağışlayalım biz bir birimizi
hiç incitmeden yalnızlığın masumiyetini
bakışlarımızda solsun her neyseliğimiz
zaten hiç karışmamış iki akarsuyun kalbi
zaten karışamamış akarsuların kalbi
kaç kere
kaç kere
kaç kere kurur ki ?
hem nedir ki sevmek ?
hepimiz biraz sevmedik mi ?
anımsa üst üste bin kez
hatırla kim bilir kaç yıl
yalan mı her gece
her gün
“seni seviyorum” dedik
dedik de
sonra bir kez
sonra bir gün
tek kelime
“bitti”

ölmedik mi ?

____ ^^
















Get Your Own Player!

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu bizi anlatıyor, anladım ki hep böyle yaşanıyor. O zaman isyan etmemek lazım niye ben diye!

Eline, yüreğine sağlık...

Adsız dedi ki...

çok güzel...

şafak dedi ki...

keşke sizi anlatmasaymış, diyesi geliyor insanın : )keşke çok daha mutlu cümleler anlatsaymış ...
neyse,,isyan demişsin bir de,,
evet kastettiğin de insan için için tükenir
ama bazen isyan
bir esareti de bititirir : )
duyguyu doğru yönlendirirsek faydali derim ben : )
ses için teşekkür ...

şafak dedi ki...

: )
beğeni için, teşekkür ...

EfsuN dedi ki...

ne acayip birak bu kezde sevmiyelim derken bile yasamak onu .....onca gecen zamani an gibi hatirlamak ve bosver birak demek....bitti diyince bitmedigi birak diyince birakilmadigi gibi =))
dizi muzigi sasirtti beni oncelikle ters bir akis bu .) ama hos gercekten siir mukemmellll ve en alttaki resim bayildim ona .......favorim sag ustteki olmasina ragmen daima=)) digerinide sevdim

gerci ben hep severim bilirsin =))

şafak dedi ki...

: )
sabah saat 9.11 gülümsemesi : )
ve günün ilk çayı ve günün ilk sigarası eşliğinde,
bikere müzik yazının "bırak bu kez de sevmeyelim" derken ki
aksayan duygularına çok yakişmış bence,,derkennn
ayni sırada da yuhh : ) nasil böyle hemen
nedir
nerede kullanilmiştir bilebiliyosun : )
neyse, şiire gelince
hani tutmalar ve bırakmalar şeklinde
hani ama-lar ve keşkeler bekçiliğinde
yarı yaşanan, yarı harcanan şeyler tecrübesinde
bi tekrar, bi sıcak soğuk koridorunda ceryanda kalmalar
kalp kırıklıkları hanesine toplam arttıran bi ilave daha olacaksa olmasin boşver
inan içimdeki maliyetini kurtarmaz
yoksa kurtarsa dükkan senin biliyosun : )şeysi diyebiliriz : )
/sabah sersemliğiyle şiire yeni yorumlar yeni manalar katmak : )/
güne gülümseyerek başlatan sese
teşekkür
hep sev sen, bence sana hep yakışıyor : )
/ al işte neredeyse sevgiye değişik bi bakiş
farkli bu yil pastel tonlar moda dercesine yaklaşim : )
kattim katacam durduk yere : )
susuim ben harbiden bazen ağzımı açmayayim çok daha iyiymiş
bunu farkettim şu an : )/

Adsız dedi ki...

offftann pufftan bir gece iste.....oku okudugunu anlama...birseyler calsinki ezberindir ne zamandir onuda duyma.......kacinci tadini icmekten unutup bazen su yerine ictigim kahvem bile tutturamamisken kivami ......takilirsan takil bogazima ne halin varsa gor ama yinede icip bitirecegim.....her savurdugumda seni icimdekileride savuracagim dedigim sigaramin inadina sonup durmasina aldirmiyacagim bir gece iste.....
dedigin gibi maliyeti kurtarirmi hayirr =))eee demek geliyo insanin icinden enayimiyim ben =)) uzun zamandir kendime yeni bir hitap sekli uyduramamistim su bozuk sizofrenime ama sevdim evettttttt oyleyim ......
sacmalamiyorum birsey yaziyorum sadece =)) neyemi yarar ??? az olansan yetiniyorsan halen elinde kalmis birkac dala tutunuyorsan yarar.....
hayy aklima benim....
elbette olmaz
kahve muzik sigara....nerde benim sarabimm =)) kapip gelyorum
gelebilirsem yazarim birazdaha
yazmamissam bilki gelmemisimdir
elma dersen gelirim=)) armut dersen susssss yani =))))

şafak dedi ki...

: )
gecenin bi saati kahve sigara iklisiyle yazdıklarına
gündüzün bi vakti kahve sigarayla geldim bebek : ) / hayda ama durduk yere meydan okuma şeysi gibi oldu : ) kendimi ifadede güçlükler çekiyorum doktor../
neyse konuya dönersek
ilkin sabah sabah beni gülümsettiğin için
850 öpücük kazandiğın müjdeli haberini vermek isterim : ))
/kime göre müjdeli neye göre haber . )
ve bir anda insanı yorum yazmaktan soğutan şeyler : )bknz.850 öpücük : )/
neyse ama konuya dönersek : )
elma : )) elma demişken çok sevmem mesela
ha olunca arada yerim tamam ama
hani olmasa binbeşyüz yil
ahh be bi elma alaydi şimdi demem : )
gerçi ben elmayi çok sevmiyorum diye
onunda beni az sevmesi gerekmez : )
ama tabiki konuya dönersekkk : )
hani okudum yazdiğını
ve yazdığındaki muhteşem mantiklı akışı : )
sonracima şahane dengeli ruh halini : )
ve bi de "şarap- kahve- sigara" kelimelerini daha sıraya bile koymadan
ilk aklimdan geçen
"eline sağlık tanrım
leyla çok güzel olmuş" : )
/ibrahim tenekeciye ait/
vardi böyle bi dize yanilmıyosam : )
yani öyle bi leyla halin var ki : )
içmeden sarhoş : )
her hali aşık : )
her gece ayyyaş : )
yakışıyo sana kısaca
neyse ama biz yine konuya dönersek
dönerse sek yani konu ya
konuyu,,, konuyu unutuum : )
bu arada elma : ) demişmiydim
evet, elma : )
gecesini okuduğum sana
gündüzü için güzellikler diledim : ) yaptim evet bunu : )

gulizar dedi ki...

sizin şiirlerinizde eskiye dair tatlar var. tabii buruk bir tat. kendimi bulduğum kelimeler...

şafak dedi ki...

ilkin
hoşgeldin sen : )
sonra da
aslında çok farklı değiliz
yani çoğumuz seviyoruz gün batımları tablosunu
hani rastlayınca göğün denizle sarıldığı ucunda
sonra hepimiz heyecanlanıyoruz an geliyo bir gülüşe
yada bi kaç kelimeyle
kimbilir kaç bavul hayal toparlıyoruz apar topar
içimiz bin parça da olsa gitmeye
yani beziyoruz aslında çoğumuz birbirimize
ve geçmişe dair dediğin o buruk tat
tanıtmıştır sana kendini geçmişte bi vakit
şiirde o günleri fısıldamıştır belki usulca
tadı tanıyorsundur zaten en içinde : )
ki burukluk
öyle kolayca hapsolup kalacak bi his değil geçmişe : )